Kapalı Rahim Ameliyatı

Kanama yapmayan, rahim iç duvarına etki etmeyen, büyümeyen miyom ya da yumurtalık kistlerinin; cerrahi müdahale ile alınmalarına gerek yoktur. Ancak endometriozis, jinekolojik kanserler, rahim sarkması, adenomiyozis ya da nedeni bilinmeyen kanamaların sonucunda rahmin alınması söz konusu olabilir.

Kapalı Laparoskopik Histerektomi Operasyonu Nedir?

Rahmin alınması ameliyatına histerektomi denir ve açık ameliyat olarak ya da laparoskopi yöntemi ile yapılmaktadır. Hastanın sağlık durumuna ve rahmin büyüklüğüne göre ameliyatın yöntemi de değişmektedir. Laparoskopi tekniğinin kullanıldığı histerektomi ameliyatları, estetiksel endişelerden ve hızı iyileşme sürecinden ötürü sık tercih edilmektedir. 1-1.5 saat arasında tamamlanan bu ameliyat tekniği sonucunda bir soruna rastlanmaz ise, hasta ertesi gün taburcu edilebilmektedir.

Kapalı Rahim Ameliyatı Nasıl Uygulanır?

Rahmin alınması kesinleştikten sonra, tahliller ve testler doğrultusunda ameliyat planlanır. Hastanın genel anestezi almasına dair bir sıkıntısı yok ise, hasta anestezi uygulanmak üzere ameliyathaneye alınır. Uykuya dalan hastanın kasık bölgesi ve göbek deliği çevresine yaklaşık 1 cm’lik küçük kesiler atılır ve batına kamera gönderilir. Kasık bölgesine ve karna yerleştirilen cihazlar ile rahim alınır ve vajenden dışarıya çıkartılır. Eğer yumurtalık kistlerinin, yumurtalıkların ya da tüplerin alınması da planlanıyorsa; aynı ameliyatta bu işlemler de gerçekleştirilebilir.

Kesiler küçük olduğu için hem ağrı az olacak, hem de hastanın iyileşmesi açık ameliyata kıyasla daha kısa sürecektir.

Kapalı Rahim Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Rahmin alınması için yapılan ameliyatların süreleri birbirine yakındır. Hastanın sağlık durumuna ve rahmin yapısına bağlı olarak ameliyat süresi uzayabilir ya da kısalabilir.

Karın içi yapışıklıklar başta gelmek üzere, rahimdeki patolojinin türü ile rahmin sahip olduğu ebatlar; kapalı rahim ameliyatının süresi üzerinde değişikliğe sebebiyet vermektedir.

Kapalı Rahim Operasyonu  Total Laparoskopik Histerektomi Ameliyatı Sonrası Neler Yapılır?

Laparoskopik histerektomi ameliyatından sonra doktorunuz, yapmanız ya da yapmamanız gerekenler hakkında sizi bilgilendirecektir. Histerektomi ameliyatı sonrasında ise dikkatli olunması gereken noktalar şunlardır:

• Kapalı rahim ameliyatı sonrasında banyo yapılmak istenirse, 2 gün beklenilmesi gerekmektedir. 40 günlük süre boyunca havuza, denize, küvete girilmesi de tavsiye edilmemektedir.
  • Bazı dikişler 10 gün içinde kendiliğinden erir. Bunlar için kontrole gitmeniz gerekmemektedir.
  • Ağrı kesici, antibiyotik ve demir preparatı doktorun söylediği şekilde kullanılmalı ve aksatılmamalıdır.
  • 1-2 hafta süresince lekelenmelerin görülmesi doğaldır. Ancak yoğun kanamalar ya da ağrılı kanamalar görüldüğünde doktora gidilmelidir.